ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Βιολογίας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012
Σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία της Βιολογίας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Από
το βιβλίο της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Καστορίνη Α., Κωστάκη -
Αποστολοπούλου Μ., Μπαρώνα – Μάμμαλη Φ., Περάκη Β., Πιαλόγλου Π. έκδοση
Ο.Ε.Δ.Β. 2011.
1. Γενική οδηγία:
Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία, προτείνεται γενικά, να μη δίνεται έμφαση
στις λεπτομέρειες της δομής ή/και της λειτουργίας των επιμέρους οργάνων
και συστημάτων. Αντίθετα, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται έμφαση στην
ανάδειξη της σχέσης δομής και λειτουργίας, στο ρόλο των λειτουργιών στο
πλαίσιο της γενικότερης λειτουργίας του οργανισμού ως συνόλου και στην
επίδραση διαφόρων παραγόντων - ιδιαιτέρως αυτών που έχουν σχέση με τον
τρόπο ζωής του ατόμου - στη διατήρηση της υγείας.
2. Προτείνεται τα κεφάλαια να διδαχθούν με την εξής σειρά:
1ο, 12ο, 9ο , 10ο, 11ο, 7ο και 8ο.
3. Οδηγίες για τη διδασκαλία ανά κεφάλαιο: Κεφ. 1 - Από το κύτταρο στον οργανισμό.
Κεφ. 12 - Αναπαραγωγή και Ανάπτυξη. α. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις παραγράφους: • Εμμηνορρυσιακός Κύκλος (σ.222-223). • Σπερματογένεση (σ.226) • Ωογένεση (σ.226-227) β. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες της ενότητας: • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ – ΤΟΚΕΤΟΣ (σ.229-243)
Κεφ. 9 - Νευρικό σύστημα. α. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες των παραγράφων: • Δυναμικό ηρεμίας (σ.155) • Νευρική ώση (σ.156-157) • Συνάψεις (σ.157-158) • Ανώτερες Πνευματικές λειτουργίες (σ.176-178) β. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες της ενότητας: • ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (σ.179-180)
Κεφ. 10 - Αισθητήρια Όργανα – Αισθήσεις. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες των παραγράφων: • Βιοχημεία της όρασης (σ.192-193). • Ακοή (σ.194-196) • Ισορροπία (σ.197)
Κεφ. 11 - Ενδοκρινείς αδένες. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στην ενότητα: • Τρόποι δράσης των ορμονών (σ.206).
Κεφ. 7 – Ερειστικό σύστημα Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες των ενοτήτων: • ΟΣΤΑ (σ.124-126) • ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ (σ.127-128). Σημειώνεται
ότι το κεφάλαιο έχει διδαχθεί και στην Α’ Γυμνασίου, συνεπώς οι
μαθητές/τριες έχουν μια καλή εικόνα και για τις ενότητες ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ
(σ.129-131) και ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΚΕΛΕΤΟΥ (σ.131-134).
Κεφ. 8 – Μυϊκό σύστημα. Κατά την κρίση του εκπαιδευτικού μπορεί να δοθεί μικρότερη έμφαση στις λεπτομέρειες των παραγράφων: • Δομή και λειτουργία της γραμμωτής μυϊκής ίνας (σ.141-143) • Μυϊκή συστολή (σ.144-145) Η
αναφορά για τις ανάγκες των μυϊκών ινών σε ενέργεια χρειάζεται να είναι
γενική και όχι συσχετισμένη με το ΑΤΡ (έχει αφαιρεθεί η σχετική ύλη από
τη Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου – Κεφ. 3 Μεταβολισμός.)
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
online purchase abortion pill abortion pill pill for abortion online women who cheat on their husband click unfaithful husband website infidelity why women cheat on men they love discount pharmacy online click viagra coupons printable
Σχόλια (
)
|